Cum poti pierde codul de TVA

Buna!
Ma bucur ca esti din nou alaturi de mine!
Astazi vreau sa iti vorbesc despre cum sa ai grija de codul de tva.
Suna ciudat in aceasta perioada cand cei mai multi, speriati de split tva, isi doresc sa renunte la el. Sunt destui insa care au nevoie de el si tin cu dintii ca stiu cat de greu se obtine.
O sa tratez pe rand in ce conditii iti poate anula fiscul codul de tva. Situatiile se regasesc la art 316 alin 11 din Codul Fiscal.
Prima situatie – daca persoana impozabila este declarata inactiva.
Haideti sa vedem ce inseamna inactivitatea si regasim condtiile in Codul de Procedura Fiscala la art 92:
– persoana impozabila nu își îndeplinește, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligație declarativă prevăzută de lege
– se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
– organul fiscal constatată că agentul economic nu funcționează la domiciliul fiscal declarat;
– inactivitatea temporară înscrisă la registrul comerțului;
– durata de funcționare a societății este expirată
– societatea nu mai are organe statutare;
– durata deținerii spațiului cu destinația de sediu social este expirată– aveti mare grija si verificati-va la registrul comertului cand va expira sediul social
A doua situatie – asociații/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabilă însăși au înscrise în cazierul fiscal infracțiuni și/sau faptele sancţionate contravenţional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară.
A treia situatie – dacă nu depuneti niciun decont de tva pentru 6 luni consecutive, în cazul persoanei care are perioada fiscală luna calendaristică, și pentru două trimestre calendaristice consecutive
A patra situatie – dacă în deconturile de taxă depuse pentru 6 luni consecutive, pentru cei care au perioada fiscală luna calendaristică, și pentru două trimestre calendaristice consecutive, în cazul celor care au perioada fiscală trimestrul calendaristic, nu au sunt evidentiate operatiuni achiziții de bunuri/servicii și nici livrări de bunuri/prestări de servicii realizate în cursul acestor perioade de raportare
A cincea situatie – persoana impozabilă nu era obligată și nici nu avea dreptul să solicite înregistrarea în scopuri de TVA
6 – în situația persoanelor impozabile care solicită scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA în vederea aplicării regimului special de scutire prevăzut la art. 310 sau a regimului special pentru agricultori prevăzut la art. 3151;
Si ultima situatie – dacă persoana impozabilă, prezintă risc fiscal ridicat, criteriile stabilindu-se prin ordin al președintelui A.N.A.F.

Draga antreprenorule, pentru a nu ajunge in aceasta situatie urmareste-ti periodic situatia la registrul comertului , ai grija sa iti depui declaratiile la timp si tine-ti aproape contabilul.
Pe curand!